Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht van veelgestelde vragen verdeeld in verschillende onderdelen. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met uw reisbureau op. Of met ons, bel naar 026-445 28 05 of stuur een e-mail naar info@feenstrarijnlijn.nl.

Hoe kan ik een reis boeken?

Als u een reis heeft uitgezocht kunt u op verschillende manier een boeking maken. U kunt ons bellen onder kantooruren (ma-vrij: 09.00 – 17.30 uur en zat: 09.30 – 15.30 uur) op 026-445 2805. U kunt terecht bij een ANVR aangesloten reisbureau (of zelfstandig reisagent) bij u in de buurt. Of u maakt de boeking online op onze website. Maakt u online een boeking dan kunt u tijdens het boekingsproces kiezen door wie u de boeking wilt laten afhandelen; door Feenstra Rijn Lijn of door een ANVR reisbureau.

Welke gegevens worden er gevraagd bij het maken van een boeking?

Conform de ANVR-reizigersvoorwaarden vertrekt u voor het sluiten van de reisovereenkomst alle gegevens van uzelf en de door u aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten van of de uitvoering van de overeenkomst. Daarnaast vermeldt u de bijzonderheden over uw eigen lichamelijke en geestelijke toestand en die van de door u aangemelde reizigers die van belang kunnen zijn voor de goede uitvoering van de reis.

Ik heb online geboekt. Hoe weet ik of mijn reis ‘echt’ is geboekt?

U ontvangt binnen enkele minuten na boeking een bevestigingsmail. Hierop kunt u zien wat u heeft geboekt. Geen email ontvangen? Kijk dan eens in uw ongewenste email, of neem contact met ons op. De factuur ontvangt u enkele dagen later per post. Wilt u uw documenten liever digitaal ontvangen? Dat kan ook, neemt hierover contact met ons op en dan maken we voor u een Mijn Feenstra account aan. Heeft u ervoor gekozen uw boeking via een reisbureau af te laten handelen? Dan neemt het reisbureau contact met u op aangaande de verdere afhandeling van uw boeking.

Kan ik van alle reizen op deze website online de beschikbaarheid bekijken?

Ja, de beschikbaarheid wordt real-time (direct) weergegeven. In de prijstabel van de specifieke reis kunt u zien wat de verschillende kleuren accommodaties betekenen.

Wat betekent op aanvraag/in optie?

Accommodaties die op aanvraag/in optie staan zijn in principe niet beschikbaar. Deze accommodaties staan in de meeste gevallen vast voor groepen of een andere reisorganisatie. Wilt u een accommodatie boeken die op aanvraag/in optie staat? Neem dan contact met ons op. Wij kunnen samen met u kijken of hier wellicht toch nog mogelijkheden voor zijn.

Is er op een (online) geboekte reis een bedenktijd van toepassing?

De wet die bepaalt dat consumenten een zichttermijn van 14 werkdagen hebben, maakt een uitzondering op reizen en is hier dus niet van toepassing.

De reis die ik wil boeken zit vol, wat nu?

Indien gewenst kunt u zich op een wachtlijst laten plaatsen. Dit is geheel vrijblijvend. Mocht de door u gewenste reis en accommodatie toch weer beschikbaar worden nemen wij contact met u op. U kunt dan zelf beslissen om de reis alsnog te boeken of er toch vanaf te zien. Wij kunnen niet garanderen dat een wachtlijst uiteindelijk ook akkoord komt.

Kan ik een geboekte reis wijzigen of (kosteloos) annuleren?

Een reis wijzigen of annuleren? Dat kan, de hoofdboeker kan hierover telefonisch contact opnemen met Feenstra Rijn Lijn. Loopt uw boeking via het reisbureau dan dient u contact met uw reisbureau op te nemen.

Wilt u een wijziging doorgeven dan zullen wij, voor zover dit binnen ons vermogen ligt, uw verzoek proberen te honoreren. In enkele gevallen kan het voorkomen dat er bij het doorgeven van een wijziging wijzigingskosten à € 50,- in rekening worden gebracht, zie hiervoor ook de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.

Annuleringen dienen te allen tijde te worden doorgegeven en worden afgehandeld conform de ANVR-Reizigersvoorwaarden §1, artikel 9 en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn. Annuleringen buiten kantooruren worden op de eerst volgende werkdag verwerkt. Het is niet mogelijk om een geboekte reis kosteloos te annuleren.

Zie hiervoor ook de ANVR Reizigersvoorwaarden en de aanvullende voorwaarden van Feenstra Rijn Lijn.

https://www.anvr.nl/reizigersvoorwaarden.pdf
https://feenstrarijnlijn.nl/aanvullende-voorwaarden-van-feenstra-rijn-lijn/

Welke verzekeringen moet ik afsluiten voor mijn reis?

Neem het zeker voor het onzekere en sluit van tevoren een goede reis- en annuleringsverzekering af. Dat kan ook via Feenstra Rijn Lijn. Informeer bij uw boeking naar de mogelijkheden.

Hoe ziet mijn accommodatie eruit?

De hutten aan boord hebben vaak wel de faciliteiten, maar lang niet altijd de grootte van een hotelkamer. Op de scheepsinformatiepagina's vindt u een beknopte beschrijving van de schepen. Het zou te ver gaan om per schip en per dek alle hutten exact te omschrijven. Maar als u een accommodatie boekt, kunt u altijd om aanvullende informatie vragen. Zo komt u met de juiste verwachtingen aan boord.

Ik heb een speciale wens. Waar kan ik dat melden?

Speciale wensen kunt u opdelen in preferenties en essenties. Preferenties zijn eenvoudige wensen die bij boeking kenbaar worden gemaakt. Indien mogelijk proberen wij hieraan te voldoen, u kunt hier echter geen rechten aan ontlenen. Anders is dit met essenties. Dan is uw wens zo essentieel, dat de reisovereenkomst alleen dan door ons zal worden afgesloten als vast staat dat aan deze wens ook tegemoet kan worden gekomen.

Ik heb een dieet en/of maaltijdpreferentie. Kan de kok daar rekening mee houden?

Wilt u liever zoutloos, vetarm, vetvrij, suikervrij of vegetarisch eten? Geef die wens dan door bij uw boeking. Wilt of moet u per se een dieet volgen, lever dan vooraf uw dieetlijst in. De kosten voor een dieet of maaltijdpreferentie zijn € 4,- p.p.p.d. Deze rekent u aan het einde van de reis aan boord af. Over de uitvoering, de kwaliteit en het gevolg geven aan uw dieetwensen kan Feenstra Rijn Lijn geen verantwoordelijkheid aanvaarden.

Zijn er voorzieningen voor mindervaliden aan boord?

Helaas zijn schepen vaak niet goed uitgerust voor mindervaliden en ook het personeel is niet opgeleid voor medische diensten. Aan boord gelden strenge veiligheidsvoorschriften. Het uitvoeren van noodprocedures dient snel en correct te gebeuren. Hierdoor behouden wij het recht om reizigers uit te sluiten van (verdere) deelname aan de reis indien een handicap een belemmering blijkt te zijn voor het uitvoeren hiervan. Voor groepjes mindervaliden (uitsluitend onder voldoende begeleiding) dient u te allen tijde vooraf contact met ons op te nemen.

Mag ik mijn rollator of rolstoel meenemen tijdens de reis?

Rollators en rolstoelen zijn uitsluitend voor gebruik aan de wal.
De veiligheid van onze passagiers aan boord gaat ons boven alles. Ook als u minder mobiel bent moeten we uw veiligheid kunnen garanderen. Daarom moeten we helaas het meenemen van hulpmiddelen zoals rollators en rolstoelen beperken. Geef dit daarom meteen aan bij uw boeking. Het meenemen van een eigen rollator of rolstoel moet u aanvragen en is slechts in zeer gelimiteerde hoeveelheid toegestaan. U heeft hier een schriftelijke toestemming voor nodig. De eigen rollator of rolstoel dient inklapbaar te zijn.

Voor de duidelijkheid: het gebruik van een rollator of rolstoel aan boord is niet toegestaan.
U moet zich dus zonder deze hulpmiddelen aan boord kunnen verplaatsen. Aan wal kunt u natuurlijk wel een rollator/rolstoel gebruiken. Deze zijn ook bij ons te huur voor € 5,- . U kunt er dan de gehele reis, aan wal, gebruik van maken. Ook dit dient u bij boeking door te geven.

Wat houdt ‘volledige verzorging’ precies in?

De passageprijzen van Feenstra Rijn Lijn zijn op basis van volledige verzorging aan boord. Dat betekent niet alleen de vaste maaltijden, maar ook regelmatig een kopje koffie of thee, soms met een versnapering erbij. Wilt u meer weten over de maaltijden? Kijk dan op de scheepsinformatie pagina in onze brochure of bij de vlootschout op de website. Bij elke reis wordt er in ieder geval een Captains- of Farewell Dinner geserveerd. Een bijzondere avond waarop u nog eens extra verwend wordt, onder andere met een heerlijk glas wijn, aangeboden door uw kapitein. Voor welke reis u ook kiest, het zal u aan boord aan niets ontbreken.

Wat zit er precies inbegrepen bij de reis?

Inbegrepen in de passageprijs:

Vervoer per schip volgens het reisprogramma
De kosten van de accommodatie
De kosten van alle maaltijden
Koffie/thee op de gebruikelijke tijden
Belastingen en andere heffingen op het verblijf

Niet inbegrepen in passageprijs:

Kosten grensdocumenten
Meerkosten dieetmaaltijden
Uitgaven van persoonlijke aard
Busvervoer Antwerpen
Taxi Service Direct (alleen wanneer u in Nederland woont, m.u.v. de Wadden)
Reis-, ongevallen- en bagageverzekering
Annuleringsverzekering
Bijdrage Calamiteitenfonds
Excursies, mits anders vermeld
Avond eerder inschepen
Wijzigingskosten à € 50,00
Eventuele brandstoftoeslag

Zijn de genoemde prijzen per persoon?

Ja, de prijzen zijn per persoon en op basis van volledige bezetting van de accommodatie.

Moet ik reserveringskosten betalen?

Feenstra Rijn Lijn berekent geen reserverings- of administratiekosten. Wanneer u via een reisbureau boekt kan het reisbureau deze kosten wel aan u in rekening brengen. Omdat de tarieven hiervoor per reisbureau verschillen kunnen wij u hierover verder niet informeren en verwijzen wij u naar uw reisbureau.

Eén persoon in 2-persoonshut of twee personen in 3-persoonshut, kan dat?

Wilt u alleen in een hut, maar is er geen 1-persoonshut beschikbaar? Afhankelijk van het schip en dektype is het beperkt mogelijk om tegen een toeslag 30% tot 50% van de onbezette plaats een 2-persoonshut te reserveren. Twee personen die een 3-persoonshut boeken betalen per persoon 35% van de onbezette plaats extra.

Hoe kan ik de reis betalen?

Wanneer u online en reis boekt kunt u kiezen voor achteraf (aan)betalen, of online (aan)betalen. Bij online betalen kunt u betalen via iDEAL, creditcard (Visa en MasterCard) en Bancontact (alleen vanuit België). Als u heeft gekozen voor achteraf betalen kunt u na ontvangst van de factuur zelf de betaling naar ons overmaken via een overschrijvingskaart of internetbankieren.

Wanneer moet ik (aan)betalen?

Wij vragen een aanbetaling van 15% van de reissom plus de kosten van eventuele bij boeking afgesloten verzekeringen bij een boeking langer dan 6 weken voor vertrek en dient u, na ontvangst van de factuur, per ommegaande aan ons te voldaan. Het restantbedrag dient uiterlijk zes weken voor vertrek door ons ontvangen te zijn. U ontvangt hier geen nieuwe factuur voor. U dient de volledige reissom in één keer te voldoen als u boekt binnen zes weken voor vertrek. De te betalen bedragen kunt u terugvinden op uw factuur.

U kunt op verschillende manieren naar het schip reizen:

Taxi Direct Service

In samenwerking met De Jong Intra bieden wij u de mogelijkheid aan gebruik te maken van de Taxi Direct Service in Nederland. U reist zo op comfortabele wijze van uw huis naar het schip en visa versa.

Laat uw vakantie beginnen bij uw eigen voordeur met deze taxi service. Nooit meer afhankelijk van familie of vrienden die u weg moeten brengen, geen dure parkeerplaatsen, geen gesjouw met koffers, of lange wandelingen naar het schip vanaf het station. Gewoon thuis in- en uitstappen en per auto of taxi(rolstoel)bus rechtstreeks naar de loopplank. Het taxivervoer wordt uitgevoerd met een wagenpark dat bestaat uit auto’s en taxi(rolstoel)bussen*. U reist met maximaal 8 personen naar uw schip. Afhankelijk van routes en planningen kunnen ritten gecombineerd worden, maar de maximale omrijdtijd zal nooit meer bedragen dan 1 tot 1,5 uur. (exclusief eventuele onderweg opgelopen vertragingen.)

*Door capaciteitsproblemen van het wagenpark kan het voorkomen dat uw transfer wordt uitgevoerd door een taxibus die ook geschikt is voor rolstoelvervoer. De configuratie van de stoelen in deze bussen kunnen verschillen met een gewone bus. We hebben geen invloed op het inplannen van de te rijden routes of het type wagen dat wordt ingezet.

Hoe werkt het?
Taxivervoer regelen is heel eenvoudig. Tijdens het maken van uw reservering kunt u tot 14 dagen vertrek aangeven of u gebruik wilt maken van deze service en wij doen de rest. U kunt er voor kiezen om het taxivervoer te boeken op de dag van vertrek van de cruise of de avond ervoor indien u de avond eerder inschepen heeft gereserveerd. Enkele dagen voordat uw vakantie begint, krijgt u de exacte ophaaltijd door en wordt u op de vertrekdag op de afgesproken tijd thuis opgehaald.

U kunt deze taxiservice boeken voor alle adressen in heel Nederland (m.u.v. de Waddeneilanden). Deze service is niet afhankelijk van een minimum aantal personen. De kosten voor deze taxiservice bedragen € 115,- p.p. per retour.

Vervoer uit België (Antwerpen)

Busvervoer van en naar Antwerpen is mogelijk bij de meeste reizen. Voor € 95,- p.p. boekt u deze transfer erbij. Op reizen waarbij het vertrek in de ochtend is, wordt u de dag voor vertrek om 18.00 uur opgehaald en krijgt u de avond eerder inschepen er gratis bij (m.u.v. reizen naar de Donau). Is de inscheping van de reis ‘s middags, dan halen wij u op de dag van vertrek op.

Openbaar vervoer

Natuurlijk is het ook mogelijk om met het openbaar vervoer naar Arnhem te komen. Wij adviseren u om vanaf het station een taxi naar de kade te nemen. Op het centraal station van Arnhem staat voldoende taxi’s om u naar de kade te brengen. Wilt u toch te voet? Dan wandelt u in, afhankelijk van de ligplaats, in ca. 30 tot 45 min naar het schip.

Eigen vervoer

In parkeergarage de Rozet aan de Langstraat 10 te Arnhem bestaat de mogelijkheid om voor ca. € 15,20 per dag uw auto tijdens de reis te stallen. Openingstijden inrijden: zondag t/m donderdag 06.30 - 23.30 uur, vrijdag en zaterdag 06.30 - 01.00 uur. Uitrijden: 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Ik word weggebracht

Wanneer u wordt weggebracht, zijn uw ‘wegbrengers’ uiteraard van harte welkom aan boord voor een kopje koffie. Uit organisatorisch oogpunt verzoeken wij u echter het aantal wegbrengers te beperken tot maximaal twee personen per boeking. Dit omdat wij graag alle passagiers goed willen bedienen en wij slechts over een beperkt aantal plaatsen beschikken. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft. Wegbrengers (en ophalers) willen we vragen hun auto in de daarvoor bestemde parkeervakken te parkeren en niet voor het schip, dit om de weg vrij te houden voor overig verkeer.

Hotel

Bij reizen waarbij het schip niet vertrekt vanuit Arnhem kunnen wij voor u een kamer in een hotel reserveren. De hotelovernachting is op basis van beschikbaarheid en de kosten zijn op aanvraag. De kosten dienen aan het hotel te worden voldaan.

Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

Na het voldoen van de totale reissom ontvangt u ca. 8 dagen voor vertrek uw reisbescheiden. Deze worden alleen aan de hoofdboeker gestuurd. Heeft u 5 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Wanneer moet ik inschepen?

In uw reisbescheiden staat vermeld wanneer we u aan boord verwelkomen en waar het schip ligt afgemeerd. Op een deel van onze afvaarten is het mogelijk om een avond voor vertrek in te schepen, u bent dan na 20.00 uur van harte welkom aan boord. Voor deze extra overnachting inclusief ontbijt berekenen we € 40,- per persoon inclusief ontbijt.

Hoeveel bagage mag ik meenemen?

Aan boord van de schepen geldt er geen gewichtslimiet voor uw bagage. Wanneer u per touringcar naar het schip reist, of gebruik maakt van de taxiservice mag u per persoon 1 koffer (max. 20 kg) en 1 stuks handbagage meenemen.

Wat gebeurt er als er te weinig aanmeldingen zijn voor een reis?

Een reis gaat alleen door als het minimum aantal deelnemers is bereikt. Dit aantal vindt u in de tabel hieronder en staat ook vermeld in de brochure in de prijskolom van de betreffende reis. Gaat een reis niet door dan krijgt u van ons bericht:

- reizen tot en met 5 dagen: uiterlijk 7 dagen voor vertrek
- reizen vanaf 6 dagen: uiterlijk 20 dagen voor vertrek

Scheepsnaam

Minimum aantal deelnemers

Salvinia

75

Rembrandt van Rijn

75

Azolla

55

Statendam

100

Poseidon

65

Horizon

65

Calypso

60

Antonio Bellucci

85

Welk nummer kan ik bij mijn familie achterlaten, in geval van nood?

Gedurende het vaarseizoen is ons kantoor ook buiten kantooruren voor zeer dringende gevallen bereikbaar via telefoonnummer: 026-445 28 05. Het is raadzaam om dit telefoonnummer bij uw familieleden en/of kennissen achter te laten.

Hoe werkt dat eigenlijk, zo’n riviercruise?

Zonder uw koffers te pakken, van de ene naar de andere interessante plaats reizen. Klinkt ideaal toch? Een cruiseschip is eigenlijk een drijvend hotel. Tijdens uw reis informeren wij u uitgebreid over de plaatsen die we aandoen en wat u daar eventueel kunt ondernemen. U eet en drinkt gezellig aan boord. De bemanning en reisleiding zullen er alles aan doen om uw verblijf aan boord zo prettig mogelijk te maken. Daarbij houden zij altijd zoveel mogelijk rekening met uw wensen.

Kan het vaarschema tijdens de reis veranderen?

Wanneer er gegronde redenen zijn, kan Feenstra Rijn Lijn, de gezagvoerder van het schip, of diens plaatsvervanger, besluiten het vaarschema te veranderen.

Mag ik roken aan boord?

Voor alle reizen geldt er binnen het schip een algeheel rookverbod. Roken op (delen van) het zonnedek is nog wel toegestaan.

Heb ik een paspoort nodig aan boord?

Voor alle reizen met een buitenlandse bestemming, dus ook Nederlandse reizen waarin wij buitenlandse plaatsen aandoen, heeft u een geldig reisdocument nodig! Vraag bij uw gemeente gemeentehuis naar meer informatie. Maar let op: een nieuw paspoort of identiteitskaart heeft minimaal een week levertijd!

Wanneer u niet beschikt over de Nederlandse nationaliteit is het raadzaam om bij uw lokale autoriteiten te informeren welke documenten u nodig heeft om de reis te kunnen maken.

Hoe kan ik betalen aan boord?

Dit verschilt per schip. U kunt informatie hierover vinden op de betreffende scheepspagina’s. Aan boord kunt u in ieder geval betalen met contant geld en vaak ook met pin of creditcard (MasterCard en Visa). Op enkele schepen kunt u gebruik maken van een soort kaart waarop al uw uitgaven worden bijgeschreven. Aan het einde van de reis kunt u het totaal van de uitgaven aan boord van die schepen contant, per pin of per creditcard betalen. Er is geen mogelijkheid om per pin geld op te nemen aan boord. Excursies die in veel gevallen contant betaald te worden. Bij boeking kunt u zich hierover laten informeren.

Moeten we ver lopen als we van boord gaan?

Tijdens de reis proberen we zoveel mogelijk dichtbij het centrum aan te leggen. Dit is echter afhankelijk van de ligplaats die de havenmeester het schip toewijst. In sommige gevallen zult u als u minder mobiel bent, met taxi of openbaar vervoer naar het centrum moeten.

Is er ook entertainment aan boord?

Een riviercruise is een avontuur op zich. En het prettige is: u bent tot niets verplicht en kunt volledig uw eigen gang gaan. Er heerst een ongedwongen sfeer en er wordt van alles georganiseerd. Een avondje bingo, karaoke, of een quiz, om maar eens iets te noemen. Op de afscheidsavond is er vaak livemuziek en bij langere reizen komt er vaak een muzikant aan boord voor een gezellige dansavond. Tijdens de Paas- en themacruises is er zelfs de hele reis livemuziek! Ook op alle cruises van de Rembrandt van Rijn is er de gehele reis livemuziek.

Kan ik ook sporten aan boord?

Op de meeste schepen kunt u op het zonnedek gebruik maken van de daar aanwezige fitnessapparatuur. Op de Antonio Bellucci en de Salvinia zijn een sauna en whirlpool aanwezig. De Azolla en de Statendam beschikken over een klein buitenzwembad op het zonnedek.

Worden er excursies georganiseerd tijdens de reis?

Langs de rivieren vaak zeer interessante steden ontstaan, zeker in Europa. En die zijn natuurlijk een bezoekje waard. Daarom bieden we onderweg diverse busexcursies aan voor een prachtige kijk op de schitterende natuur en de bezienswaardigheden. Ook wordt er regelmatig een stadswandeling o.l.v. een gids of een bezoek aan een plaatselijke wijnkelder georganiseerd. Aanmelden kan aan boord, maar de excursies gaan alleen door bij voldoende animo. Ook hebben bepaalde excursies zoals bustochten en rondvaarten een maximum aantal deelnemers, zorg daarom dat u op tijd boekt. Door oponthoud of andere organisatorische redenen kan het soms voorkomen dat een excursie wordt gewijzigd of geannuleerd.Tijdens 4-daagse reizen, Kerstmarkt-, Kerst-, en Nieuwjaarsreizen kan het voorkomen dat er geen excursies worden georganiseerd.

Kan er vertraging ontstaan tijdens de reis?

Tijdens de reis passeren we soms sluizen of bruggen. In enkele gevallen kan wachttijd ontstaan bij de sluis, waardoor het vaarschema enige vertraging oploopt en we later op onze bestemming aankomen. Hierdoor kunnen geplande excursies en/of bezoektijden wijzigen.

Kunnen we alle bruggen onderweg probleemloos passeren?

Enkele bruggen zijn zo laag dat we alles op het zonnedek moeten laten zakken, en het zonnedek uit veiligheidsoverwegingen tijdelijk niet kan worden gebruikt.

Is er WiFi aan boord?

Op alle Feenstra schepen kunt u gratis of tegen een vergoeding gebruik maken van het WiFi netwerk. Het verschilt per schip in welk land/gebied dit te ontvangen is. In de bergachtige gebieden en in sluizen kan het WiFi signaal wegvallen. Dit kan variëren van enkele uren tot soms een gehele dag.

Mogen er huisdieren mee aan boord?

Het meenemen van huisdieren aan boord is niet toegestaan.

Ik gebruik medicijnen. Waar moet ik rekening mee houden?

Het komt in het buitenland herhaaldelijk voor dat er misverstanden ontstaan over de afgifte van de juiste medicijnen. Wij raden u dan ook aan uw medicijnpaspoort mee te nemen, zodat iedere arts of apotheker begrijpt om welke medicatie het gaat.

Medische hulp en noodnummers

Diverse bemanningsleden zijn getraind op medische noodsituaties, echter niet als verpleegkundigen. In geval van nood of een ongeval zal er uiteraard contact worden opgenomen met de nooddiensten in het desbetreffende land.

Wanneer u hele specifieke wensen heeft, of alleen reist is het aan te raden om een voorboeking te maken.

Kan ik mij alvast inschrijven voor een reis voor volgend seizoen?

Dat is mogelijk. Vanaf het moment dat onze nieuwe brochure verschijnt kunt u een vrijblijvende voorboeking maken voor het jaar daarop. Met andere woorden; medio september 2019 is de brochure voor 2020 verschenen. Vanaf dat moment is het mogelijk een voorboeking te maken voor vertrek 2021. Dit doet u aan de hand van het programma van 2020.

Hoe werkt dat, zo’n voorboeking?

Een voorboeking is vrijblijvend, zowel voor u als voor ons. U maakt een voorboeking op basis van de dan geldende brochure. U geeft door voor welk schip en welke bestemming u een voorboeking wenst te maken en in welke periode. Daarnaast geeft u door voor hoeveel personen u wenst voor te boeken en wat het gewenste dek en accommodatietype is. Uw voorboeking wordt vervolgens gearchiveerd op datum van binnenkomst. Zodra wij een voorlopig vaarprogramma hebben voor het nieuwe jaar, proberen we alle voorboekingen conform de door u opgegeven wensen in te delen. Indien we niet volledig aan uw wensen kunnen voldoen zoeken we het best passende alternatief.

Waar kan ik een voorboeking maken?

Een voorboeking kunt u telefonisch doorgegeven aan Feenstra. U kunt naar uw reisbureau, of u kunt tijdens een reis een voorboekingsformulier aan boord invullen. In dit laatste geval wordt u voorboeking teruggekoppeld aan het reisbureau waar u uw reis heeft geboekt.

Gevonden voorwerpen

Iets vergeten aan boord? Gevonden voorwerpen worden afgegeven op het kantoor van Feenstra Rijn Lijn te Arnhem. U kunt tijdens openingsuren contact met ons opnemen. Wij zullen dan voor u kijken of het door u vergeten voorwerp is gevonden.
Gevonden voorwerpen worden 6 maanden bewaard, daarna worden deze vernietigd.

Hoe gaat Feenstra om met mijn gegevens?

In onze Privacyverklaring leest u hoe wij met uw gegevens omgaan. https://feenstrarijnlijn.nl/privacyverklaring/

Wanneer verschijnt de nieuwe brochure?

De jaarbrochure van Feenstra Rijn Lijn verschijnt medio september. Het voorlopig vaarprogramma is vaak vanaf juni/juli terug te vinden op onze website.

Telefonisch contact

Voor reisinformatie of een nieuwe/bestaande reservering: 026-445 2805

Maandag - vrijdag: 09.00 uur – 17.30 uur
Zaterdag: 09.30 uur – 15.30 uur
(m.u.v. wettelijke feestdagen)

Uiteraard kunt u eventuele vragen ook naar ons e-mailen. Ons mailadres is info@feenstrarijnlijn.nl

Contact bij een noodgeval buiten kantooruren

Heeft u buiten de kantooruren een noodgeval dan kunt u ons bereiken op 026-445 2805. U kunt zich dan laten doorverbinden met onze alarmcentrale.

Reactie/klacht

Wilt u iets doorgeven over een door u gemaakte reis, of heeft u een klacht? Deze kunt u indienen door een email te sturen naar info@feenstrarijnlijn.nl of schrijf een brief en stuur deze naar:

Feenstra Rijn Lijn B.V.
Rijnkade 12
6811 HA ARNHEM